FULL FART FRAMÅT, HÅLL TÄTT BAKÅT.

image147

FIXSTJÄRNAN, FOTBOLLSKUNGEN & FENOMENET.



Veckoslut igen då, fotboll, lite festas och mera fotboll. Intressant eller va?


Igår spelade vi lite pingis med Nicke och så, sedan gick jag hem och laddade ner lite musik och kollade på tv samtidigt som jag smaskade i mig två goda köttpiroger, jag borde börja äta hälsosammare, jag vet. Sedan kom Anton, Tobbe och Torres och vi spelade lite FIFA med en klockren kommentator som dock kommenterade aningen sent vid vissa tillfällen. Då t.ex. en spelade hade bollen vid mittplan sade han att det var ett läge som kan avgöra matchen eller liknande. Och det var inte enda gången. Repriserna var också bra, emellanåt zoomade spelet in en gräsplutt eller en målvakt som inte på något sätt medverkade i spelet. Det var sjukt, så man kunde inte annat än att skratta, massor. När klockan närmade sig 01.00 sökte de sig hem och jag tog mig lite tilltugg och kollade på tv. Som på beställning visade Canal+ Jackass 2:an. En grymt rolig och korkad film egentligen. Den sjukaste och samtidigt äckligaste delen var nog när en av killarna dricker hästsperma, fy fan kan jag bara säga. Det går nästan över gränsen. Men skratta får man nog rejält mycket.. Det kan ni vara säkra på.


På lördag (idag) vaknade man 08.22. Till jobbet kl.09.00. Det var en ganska lugn dag, inte speciellt mycket kunder men mycket roliga och intressant konversationer. Bra väder var det dessutom, tack och lov. Kl. 12.59 startar jag hemåt och tar sedan en dusch hemma och äter lite ris med broiler, smaskens! Nu sitter jag här fram för datorn och nördar mig, lyssnar på bra musik och skriver ett blogginlägg. Snart drar jag mig en sväng till Horsbäck några timmar och sedan hem för att se på otroligt högklassiga (haha) finalen i årets ligacup. Åbo vs Åbo. Tps vs Inter. Det kan nog bli en intressant match. One (276 cm lång) är skadad så det gör livet lättare för ligans bästa mittback Jos Hooiveld även om han knappast haft några problem med honom även om han spelat. På mittfältet blir det roligt att se Chatto dominera(?) och om Ojala kan slå sig igenom på allvar i år. I Tps är det väl Kasper Hämäläinen, Ääritalo och Paatelainen det handlar mycket om. Men den avgörande faktorn tror jag blir målvaktsspelet, där tror jag att den viga och reaktionssnabbe Bantamoi drar det längre strået. Det återstår att se.


Efter ligacupfinalen är det prestigemötet, Juventus-Milan som gäller. En otroligt het och viktig match med enormt mycket känslor. En Pinturicchio i toppform är ett hot för ett långsamt Milan försvar och blir roligt att se Momo dominera på mittfältet, Kaka se upp! Världens bästa Buffon står mellan stolparna så jag tror nog verkligen på hemmavinst. 2-0. Sedan kanske det blir film, möjligtvis ett After Eight snabbesök, får se.


Söndag är det Italienlunch på högstadiet och sedan en nervös väntan på toppmötet mellan Manchester United-Arsenal kl. 18.00. Även om jag ärligt talat väntat på det mötet sedan vi tappat poäng i den sista minuten på Emirates i höstas. Nu är det revansh som gäller. Se upp för en Ronaldo som vilade mot Roma och en stekhet Wayne Rooney, men glöm inte heller bort Carlos Tévez. C'mon you Reds!

  • Mariah Carey feat. Young Jeezy - Side Effects 
  •  J. Peel - My Body (DJ Rado Remix)
  • R-Styl' - Cadillac
  • Varsity - Maybe This Is Love
  • RSB Entertainment - Buck In Here
  • Yo Gotti feat. Pleasure P - Let's Vibe
  • New Kids On The Block feat. Nasri - Click Click Click


UNITED WE STAND, WALKING IN A FERGIE WONDERLAND.




Kommentarer
Postat av: tobbe

viiilket mål (vid avspark) är en klassiker :D haha

2008-04-12 @ 15:51:46
URL: http://tobiasbjo.blogg.se
Postat av: Anonym

åjo btw! spelet funkar perfekt hemma hos mig! va har ni fö seepee ps2 :D

2008-04-12 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0