Jag ÄLSKAR Emile Heskey och HATAR gnagarsvinen...

image147


Ja då, kanske lite annat än fotboll till att börja med. Väntar med iver på veckoslutet, då skall det festas i Åbo. Har jobb på lördag förmiddag men sen bär det av. Hoppas det är fint väder som nu. Vore perfekt. Det blir väl Pikku-Torre någon sväng också för att kolla på United-matchen på lördagskvällen. Sen till The Club(nej), Gigglins(kanske) eller Lyni/någon annan plats dit det är k18. Men kommer nog att bli roligt vart vi än far. Men nu lite fotboll..

Det värsta med skandalen, det som inträffade på Råsunda och det om gör mig totalt galen är när en spelare (Bojan Djordjic) går och kommenterar följande: "Våra fans är fantastiska, jag skulle aldrig klaga på dem", "Vi får ett rött kort och ett mål emot oss när vi ska ha frispark innan. Klart att det blir frustrerat". Han försöker liksom ge en orsak eller rätt åt gnagarsvinen att kasta in tändare, mynt och liknande, bara för att A.I.K (Allmänt Idiotiska Klubben) får några domslut emot sig), det var solklart rött kort för den delen. Det får mig i alla fall att dömma honom som en total idiot, en person som inte vet vad som är rätt eller fel, och kan då inte handla efter det, dsv. en morallös människ helt enkelt, det är vad Bojan Djordjic är. Gnagarsvinen, hör ni att vi vinner guld...

Nu till det positiva med gårdagen, jag länkade hela 10 km. Jo, det är sant. Ända från Christinas hela vägen hem. Träffade kusin på vägen så länkade med honom, även om han var och rullskrinnade. Hade svårt och hänga med.. När jag kom hem tog jag mig en dusch, surfade på nätet och kollade sedan på Bajen-AIK. En helt okej match nog, vilket dock förstördes av ovannämnda idioter. Fy skam! Medan matchen fortsatte kollade jag emellanåt på Chelsea-Wigan som började 22.00. Chelsea är ju vårt enda hot mot ett förnyat ligaguld, så jag hoppades verkligen att Wigan skulle lyckas med att knipa med sig ett poäng och hjälpa oss. Efter första halvlek stod det 0-0, en halvlek där Chelsea visade hur jävla skitdåliga de är egentligen. Hemma mot Wigan. Nästan skandal här också. In på planen efter halvtid kom Joe Cole, (Didier Drogba var inte ens med i truppen, vilar för mötet mot Everton?). Cole är och var nog bra men när en skribent på Chelsea-redaktionen säger att han är Player of the Year i Premier League så kan man väl bara skratta.. Men målet får Chelsea till slut. Inlägg från höger som Anelka tar ner, passar bak åt Essien som dundrar in 1-0. It's over tänkte jag. Men så länge det är 1-0 (tacka Kirkland för det, han var fantastisk) så lever hoppet, för min del. När sedan matchklockan visar lite på 91 minuter slår Koumas ett hårt inlägg från vänster, bollen går över Sibierski till en fri Heskey (vad gjorde du John Terry?) som trycker in 1-1 på volley. Jag blev helt förvånad. Kan det vara sant? Väntade en halv minut för att vara säker på att målet inte blivit bortdömt pga. offside eller möjligtvis ruff i ryggen eller något liknande. Så var icke fallet utan faktum är att Wigan gjort 1-1 på övertid(!). Nu väntade jag på slutsignalen. Domaren visslar! Chelsea tappar poäng! I Love Heskey & Kirkland!


UNITED WE STAND

Kommentarer
Postat av: Anton

Hördu hördu Nico!! Tvivlar på att han menar att det var rätt av dem att kasta in saker på plan, tror mer på att han menade att han inte kan klaga på dem pga att de fortsatte stöda dem och inte gav upp hoppet!! Han varken godkänner eller förkastar deras beteende, det är inte det han ser som det viktigaste, utan det att de visade sitt fulla stöd för AIK:arna!:) AIK

2008-04-15 @ 20:29:05
Postat av: Anton

* AIK

2008-04-15 @ 20:30:30
Postat av: Timo

Helt rätt Anton. Ser vem du ärvt hjärncellerna av ;) Fansen finns till för att stöda sitt lag, både i blött och torrt. Däremot anser jag nog att det är fel att kasta in saker på motståndarspelarna. ( Men visst skulle Rooney få nånting fult i ansiktet han med ) Detta är något som sker runt om i världen. Hur mycket fick inte Figo på sig när han spelade på Nou Camp första gången efter flytten till Galacticos? Men du är väl precis som Aftonbladet, som alltid förstorar sakerna när AIK supportararna gör något.

2008-04-15 @ 21:38:49
URL: http://timootorres.blogg.se
Postat av: tobbe

säger bara en sak.. HATA, HATA AIK!!! :D "Gnagarsvinen, hör ni att vi vinner guld"..

men jo, tyvärr tror jag att samma sak skulle kunnat hända om det varit tex. dif - Hammarby.. Svenska "huliganerna" är problematiska och
det förstör fotbollen! och tyvärr har alla Stockholmslagen har problem med dem :(

2008-04-15 @ 21:55:18
URL: http://tobiasbjo.blogg.se
Postat av: sponkkin

http://i29.tinypic.com/e9w314.jpg här e någo som båda du och jag kan skratta åt nico:)

2008-04-15 @ 23:20:23
Postat av: Nico

Hahha spååne:DD och Anton.. på vilket vis stöder man sitt lag om man börjar kasta in skrep och tändare på motståndarnas spelare? :)

2008-04-16 @ 11:12:06
Postat av: Anton

Den saken skulle jag ju nu kunna fråga dej lika bra!! Vad säger DU nu då när vissa DJURGÅRDENFANS (!!!,OBSOBSOBS!!de perfekta fansen) gör någonting av samma kaliber!! FRUKTANSVÄRT!! ELLER HUR NICO?!? Vilka är dina kommentarer nu då? :D Hehe.. Jävla järnkaminer hit o dit.. LÖJLIGA SAKER!!!

2008-04-24 @ 21:01:53
Postat av: Nico

Anton, att kasta in en mugg med vatten som inte ens är i närheten av av träffa en spelare(även också om detta beteende är totalt idiotiskt) är en annan sak än an kasta in tändare och andra hårda prylar på en SPELARE(!!!)

2008-04-25 @ 06:29:35
URL: http://nicoos.blogg.se
Postat av: Anton

Nico, juttun e ju int nu VAD man kastar in på planen, utan det att man överhuvudtaget gör det!! Håller med dej exakt om att allt sådant är idiotiskt.. Men de kommer alltid att finnas såna som gör sånt, hur hemskt det än låter. Så nu räckte det med denna diskussion, låt oss istället rikta fram blickarna till 24.9!! :D hehe

2008-04-25 @ 16:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0