Peak of Perfection

image151


Veckoslutet spenderades som sagt i Åbo och det blev nog åter igen ett mycket lyckat besök i staden som en gång i tiden var Finlands huvudstad.

Veckoslutet inleddes med en skön fredagskväll hemma, jag hade jobb på lördagsmorgonen så. Efter 09-13 körde jag hem, tog en dusch och förberedde mig för avfärd till troligtvis landets bästa partymecka. Anlände till Turku kl 16 och träffade Timo, Johan & Simon på Ärrän. Därifrån gick vi till Alko/Butik för att köpa sprit och öl/lonkero. Sedan styrde vi kosan mot Mankkus. Vi övervägde faktist att ta en taxi då alla var trötta och Johan hade lårkaka. Men det blev en lång promenad i det sköna vårvädret. Hos Manges kollade vi på Fulham-Liverpool först, en helt okej match som slutade väl 2-0 åt Liverpool. Pennant och Kuyt(?) gjorde målen. Efter matchen skyndade vi(jag) oss till Peddis. Där fortsatte det med kvällens match, Blackburn-Manchester United. Vi fick också träffa roliga pampäser(?) eller människor som pratar på ett sätt som får mig att skratta. Men trevliga människor för den delen. Matchen slutade tyvärr 1-1 efter våran Messias(Frälsaren) Carlitos gjort kvitteringsmålet i den 88:e minuten. Då skrek jag, och jag skrek högt!


Den lille argentinaren har nu gjort en hel del viktiga mål för United, bl.a. 1-0 segermålet borta mot Liverpool, 1-1 kvittering borta mot Lyon(89:e min), 1-1 kvittering borta mot Spurs(90:e min), 1-0 hemma mot Chelsea (segermålet), 1-0 hemma mot Roma(70:e min) och nu senaste borta mot Blackburn i den 88:e minuten. Det gör honom till en absolut favorit.


Men kvällen fortsatte med supas och mer supas. Simppe tillverkade en mäktigt god bål som alla drack av(nej). Vissa var också i bastun och vissa inte. När klockan närmade sig 23-24(?) så började vi oss söka oss mot centrum. Vi gick in på Poro(?) och kom in på något sätt i Onnela efter lite tvist då vissa av oss(?) inte hade ålder. Men när vi slapp in var det dancefloor calling direkt. I något rum med bra musik (r'n'b) så spenderade vi mest tid. Otroligt svettigt och roligt var det i alla fall. Under kvällen/natten dök också Ronny upp. Kvällen och timmarna flög iväg och bums hade vi sökt oss till Timos igen, efter ett besök på Memory Times. Vi åt våra kebabrullar och gick i säng.


På söndagen vaknade vi tidigt, ca 08.30(!). Någon ville se på Road to Istanbul. Inte jag. Försökte sova vid ingången när de andra kollade på fotboll. Efter det gick vi och äta till Rax medan Simppe blev kvar och sova. Dessutom besökte vi också nån slags fiskmarknad. Där köpte vi glass och en förhoppningsvis en söt present till någon speciellt person. Sen var det dags att söka sig till tåget och avfärd hem.


Det var veckoslutet ganska kort. En massa roligt hade vi i alla fall. Som alltid. Åbo Rules!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0