The Return of the Captain

image145

Captain



På onsdagen steg jag upp 10-11 tiden, åt morgonmål och spelade Pro Evolution Soccer, laddade ner musik på datorn och tog det lugnt. Jag väntade på kvällens match. Kvart i tre åkte jag på träning. Vi hade ingen hård träning, bara lite skottövning och spel. Blev efter träningen och räddade lite skott när Edi och Dunkku ville öva. Båda har grymma skott.


Körde sedan hem och satt mig vid datorn för att läsa allting om kvällens match. Roligt att läsa Birro's blogg på Svenskafans. Eller egentligen är han rolig, skrattretande emellanåt. Trodde att Theatre of Dreams var platsen där Romas mirakel skulle inträffa. Man får ju drömma...


Med god tid (2 min) var man på plats i Fé, men när sedan tjejen sade att ena knappen hade låst sig så kunde man inte byta kanal. Men man måste bara vara oerhört snabb. Och det var hon som tur. Precis före avspark. Matchen inleddes med en tyst minut, och då skämde Roma fansen ut sig totalt, de sjöng under den tysta minuten de idiotiska italienarna från Rom. Fy skam säger ja bara. But down you'll go Romanistas.






image146



Efter en otrolig tillställning på Old Trafford är vi äntligen klara för supermötet mot Barcelona.


Före matchen lästa jag att Rio Ferdinand skulle medverka i matchen, det fick mig att slappna av. När jag sedan fick vet att Rooney, Ronaldo, Scholes och Evra är bänkade fick det mig verkligen inte att slappna av! Nu blev jag nervös, varför bänka fyra viktiga spelare inför ett viktigt möte mot Roma som avgör vem som går till semifinal. Vi möter Arsenal i helgen. Firma Rooney & Ronaldo är mänskliga, de behöv också vila. Silvestre, Hargreaves, Tévez och Park ersatte kvartetten och de var egentligen United's bästa spelare, så snacka om bredd i truppen.. Matchen skulle ha kunna varat 4-0 efter 20 minuter men Doni i Roma målet var grym. Jag måste erkänna. Efter det koma Roma bra in i spelet och fick straff. De Rossi stegade fram och skjöt, skyhögt över medan Stretford End jublade av glädje. Roma hade också efter det sina chanser men Van Der Sar i Unitedmålet var stabil som bara vad. Sedan i den 70:e minuten passar Tévez Hargreaves på kanten, han springer själv in i boxen och ett inlägg av Hargreaves som var Beckham klass hittar Tévez som snyggt nickar in 1-0 bakom en chanslös Doni och Old Trafford exploderar! Det fick också mig att explodera, men till lika att slappna av. Det var skönt.


Nu var det alltså klart. Ett gigantiskt möte mellan Barcelona och Manchester United väntar. Jag har redan börjat räkna dagarna. Det är inte länge kvar. Endast 13 dagar.


Här är ännu en låtlista som alla som gillar r'n'b borde ladda ner.

  • Ahmir - Come Back
  • Atozzio - Let It Ride
  • Chad Simmons - Be My Girl
  • Chasity - In My Shoes
  • Chris Brown - Forever
  • Claude Kelly - Like An Iceberg
  • Danity Kane - Damaged
  • Eric Michael - All That She Wants
  • Hani - By Your Side
  • Kaye Styles feat. Lisha - 4 All The Lies
  • Leona Lewis - Misses Glass
  • Mariah Carey feat T-Pain - Migrate
  • Mauli B - I'll Follow U
  • Ruff Child - The Realist Song
  • Tydis - Breathe
  • Unknown - Favorite Girl
  • Unknown - Let's Go



UNITED WE STAND, WALKING IN A FERGIE WONDERLAND.



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

vittus pääron det är ju deras sed att sjunga och klappa för helvete!! FY SKAM... gogo kaije

2008-04-10 @ 12:14:11
Postat av: Nico

aj deras sed att sjunga när de tyst minut, haha. kanske dom sku visa lite respekt o vara tysta. Henri du e nog nätter du.. gogo liverpool as we are marching for a 4th place in league, wohoohoho!

2008-04-10 @ 12:47:36
Postat av: Anonym

dom visar ju respekt på sitt vis, varför sku dom ändra på deras sätt att hålla tyst minut?!

2008-04-10 @ 14:35:49
Postat av: Anonym

manu e skit, old trafford e skit, gary e sämst

2008-04-10 @ 14:44:44
Postat av: Anton

Manu e bäst, Old Trafford e bäst och Gary är eftersom han är en del av dem båda också BÄST!! :D

2008-04-10 @ 16:21:14
Postat av: henri

MOORJENS NICO DU E NOG NÄTTER SJÄLV JA HA INT SKRIVIT D DÄR INLÄGGET OVAN!! BRA ATT KASTA ANKLAGELSER OMKRING PÅ TOMMA GRUNDER, VÄLDIGT FERGUSONSKT!! JAG SIGNERAR NOG MINA KOMMENTARER MED HENRI OFTAST ELLER ROBBIE FOWLER ELLER ICEMAN ELLER NÅGO SÅ ATT DET INTE RÅDER TVETYDIGHET OM VEM SOM SKRIVER!! ETTÄ SEMMOISTA!!

2008-04-10 @ 16:41:50
Postat av: tobbe

Bäst i världen ändå tills ni mött pool i CL finalen och fått däng med hästlängder! ;) ska bli en ära att se din besvikna min efteråt! :D o btw så lär ni int få nån tittel alls dehä året, Chelsea tar hem ligan!

2008-04-10 @ 20:39:35
URL: http://tobiasbjo.blogg.se
Postat av: Nico

ber om ursäkt men de sku vara bra om dom som kommenterar här sku också skriva vem dom e! o till den anonyma, klart man respekterar andras seder och kulturer, för i england har man en sed att hedra avlidna spelare genom en tyst minut o int någå fittans skrikas som dumma italienare gör!

2008-04-11 @ 11:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0