Weekend

Jag beklagar att det inte har kommit något nytt inlägg under de senaste dagarna men tyvärr har blogg.se inte fungerat då bloggen byter plattform. Men nu fungerar den åter igen så jag har chans och skriva. Så här kommer nu tre(3) blogg-inlägg samtidigt eller en efter en.



image133    image134


Weekend 28-30.3

På fredagen var jag och träna med EIF, en relativt bra träning fastän det "gula" laget var mycket dåligt och bjöd inte mycket på spel. Senare under kvällen kollade jag på film och drack lite varm saft och fortsatte även på master league i pes med Juventus. På lördagen drog jag iväg på jobb och var där ända till 13.00. Sedan dusch och mat. Bestämde mig också för att åka till Åbo. Det var ett lyckat drag. Anlände till den gamla huvudstaden kl 18.00. Gick raka vägen till Timos. Där lämnade jag bara väskan och så gick vi in till centrum. Vi träffade syster, och sedan gå på kaffe nånstans. Men tyvärr hittade vi inget sånt ställe utan vi gick till Pikku-Torre. Där satt en massa Gunners idioter som jublade och tyvärr jublade de också en sista gång då Fabregas med årets turmål gjorde 3-2. The Gunners went crazy. Vi satte där och drack en fanta, och följde med matchen. Sedan drog syster iväg när United matchen började. Ett smart drag. Matchen i och för sig var underhållning i hela 90 minuter. Aston Villa hade inte en chans. United var i en klass för sig. Det var underbart att se. Matcher mot Aston Villa i Åbo verkar bra. Har varit och se på två matcher mot dem och ena slutade 4-1(!) och andra 4-0(!). Dvs. jag slapp och hoppa i taket och jubla hela åtta(8) gånger. Det är skönt. Målskyttarna i matchen var Rooney(2), Tevez och Ronaldo. Ronaldos mål var nog fantastiskt. Försvararna trodde redan att han inte kunde göra något med bollen då han har den i fötterna och inte har något skottläge utan står sidlänges till mål. Då klackar han den mellan benen på försvararen och i mål. Snacka om underbart.. Men det var också Uniteds spel. Det var troligen en av de bästa matcherna jag sett United spela i år. Där fanns allt, mål, fina passningar, tacklingar, snabbhet, dribblingar och kämpavilja.


Efter matchen gick vi ock lånade filmen American Pie: Beta House. Det var en mycket bra film, kanske dock aningen kort. Men en mängd mycket mycket snygga brudar medverkade i filmen. Kanske för många. Men filmen var nog både bra och rolig. Om ni inte sett den så ladda ner den eller gå och låna. Vi köpte också en var sin kebabrulle. Den var säkert större än Dekan's. För mycket helt enkelt. Jag orkade med 2/3. Efter filmen gick vi och sova. Vaknade sedan 12.26(trodde jag). Hade ändrat klockan en timme framåt som man skulle. Men min telefon hade också ändrat klockan till sommartid. Så klockan var fel. En timme bakåt. 11.26. Då fixade jag snabbt pasta och drog sedan iväg, hann just och just. Jag var hemma halv 2 tiden. Mycket trött och glad. Nu skulle jag läsa på prov. Gissa om man orkade. En timme ungefär, sen blev det för mycket. På kvällen kollade jag på fotboll. Hoppades på IFK Norrköping-Djurgårdens IF. Men nej. Som tur vann det ända rätta laget med 2-1 efter mål av Dahlberg och "Raja", Dajas nya partner. Debut i allsvenskan för honom. Mål direkt. Efter det kollade jag på Liverpool-Everton, tacka Yakubu för målet. Han var annars också mycket dålig. Så som hela Everton. Men också Ryan Babel. Var säkert en-mot-en 5-6 gånger ute på kanten och endast försvararen Tony Hibbert(!) i vägen. Slapp kanske förbi en gång.. Efter första halvlek gick jag och sova. Vaknade sen till Real Madrid-Sevilla. En underhållande match där Sergio Ramos visade värför vissa kallar honom till världens bästa högerback( ja, t.o.m bättre än Wes Brown:), det är han nog, utan tvekan. Real var nog överlägsna i matchen. Man rullade upp Sevillas försvar som var skitdåligt gång efter gång. Tacka Palop för att siffrorna endast blev 3-1. Dani Alves är nog överskattad. Spelade dåligt och hans frisparkar var sämre än Geremis. Då förstår ni väl. Men det bästa med matchen var nog kommentator Virkkunens kommentar då Robben anklagade(!) Jesús Navas för att ha filmat. "Robben ei ehkä ole maailman sopivin ihminen syyttämään ketään sukeltamisesta".


Veckoslutet-i-korthet, ha det bra.



UNITED WE STAND


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0