Inför: Lyon - Manchester United (0-2)

image81

Jubel ikväll?




Champion League på bortaplan mot Olympique Lyon som vunnit franska Ligue 1 senaste 6 åren. Imponerande, verkligen. Lyon välkomnar alltså ikväll på Stade Gerland de engelska mästarna Manchester United. Matchen sparkas igång 21.45. En oerhört viktig match för båda lagen då Lyon mer eller mindre är vana vid att vinna ligan år efter år och därför satsar stort på Champion League. Framgången är mycket viktig i denna turnering för laget även om man inte riktigt fått fram de resultat de senaste åren man viljat. United är igen 5 poäng efter ligaledarna Arsenal, även om ligan är långt ifrån avgjord och kampen lär bli hård enda till slut. När det dessutom råkade vara 50 år sen munchentradegin i år så vore det en perfekt hyllning (när den på Old Trafford misslyckas fullständigt) åt Busby Babes. Moskva, here we come!

Skall inte fokusera alltför mycket på Lyon men nämner endå de potentiella hoten, dvs Källström, Juninho, Benzema & Ben Arfa, de allra bästa & farligaste.

United igen har stjärnor att välja emellan, på mittfältet inte minst. Anderson, Scholes, Fletcher, Carrick, Hargreaves osv.. Personligen skulle jag vilja se så som också han på unitedredaktionen, hargo-carrick-anderson. Perfekt blandning av allt, snabbhet, passningsäkerhet(viktigt), balans, defensiv, offensiv + styrka. Ronaldo skulle ha en relativt fri roll ute till höger och Tevéz uppe till vänster brevid Rooney som vara fantastisk mot Arsenal. Backlinjen skulle som vanligt vara Evra-Rio-Vida-Brown. VDS i målet. Låter oerhört bra. Men tror endå Sir Alex litar på Giggsy & Ginger Ninja. Mycket rutin och "säkerhet". Kanske en blandning av snabbt och rutinerat endå vore bäst, vem vet. Det enda jag hoppas på är vinst och ett bra läge inför returen på Theater of Dreams.



image83



When we find ourselves in
times of trouble, when
United needs to take the
lead, there will be a
striker: Wayne Rooney. And
in our hour of darkness,
who will score a goal for
all to see? We will always
answer: Wayne Rooney.





Kommentarer
Postat av: J.S

glooory glooory man united.. :)bara att hoppas på vinst på old trafford..

2008-02-21 @ 22:29:06
URL: http://screamitloud.blogg.se
Postat av: J.S

skojar du ? det är lätt frölunda som gäller i elitserien ;)
men shit vad nice att dra till england för fotboll.. min plastpappa drar dit regelbundet eftersom vi har vänner i manchester.. fast jag får aldrig följa med. orättvist eftersom min plastpappa egentligen är liverpool-fan.. ajaa ,hoppas du får se man utd-liverpool på old trafford.. vilken stämning det måste vara där. och lite hånande av liverpool supportrar är aldrig fel :)
jag tror i alla fall på avancemang från gruppspelet i sommar, men efter det är det ju så små marginaler som avgör.. jag vet inte om jag kör på zlatans linje och tror på EM-guld , men shiit. som han säger , kan grekland kan la sverige.. men jag chansen är nog inte så stor.. vad tror du själv ?

2008-02-25 @ 23:01:39
URL: http://screamitloud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0