Tack Tévez

image62

Carlos Tévez, spelaren som räddade mitt veckoslut från katastrof.


Jag skall försöka minska alla mina skriverier om fotboll då det tydligen inte intresserar mina kvinnliga läsare. Att fullständigt sluta att skriva om fotboll vore totalt omöjligt och dessutom måste ju inte de som inte är intresserade av fotboll läsa inläggen som handlar om ämnet.


Veckoslutet börjar med träning på fredagskvällen, som vanligt har vi våra otroligt sköna löpningar i slutet av träningen. Även om de är mycket tunga så är det som Timo sade, otroligt skönt efteråt. Dessutom är det för ens eget bästa man gör det. Kommer hem, tar en dusch, åker via Dekan för att hämta pizza och styr kosan mot langansbölet/snappertuna, tror jag:) Vi kollar på Free Willy 2, en helt sjukt bra film man inte sett på länge. Faktist en av mina gamla favoriter, kollade alltid på det när jar var liten, om och om igen. Smaskar i oss pizzorna som dock blivit en aning kalla, men goda för det.


Lördag. Kommer hem typ elva tiden. Mycket sömnig som man är tar man en tupplur och sedan lyssnar på lite musik, datanördar sig lite och laddar inför fotbollseftermiddagen. Åker till Timos tre tiden. City-Gunners. Arsenal leder redan. City har verkligen inte mycket att säga om i denna match, mycket pga deras usla offensiv. Men inte är Dunne mycket bättre. Maasn är nöjd, inte undra på. City borta är kanske inte precis den lättaste matchen under säsongen. Sedan snackar vi en massa onödigt och intressant, äter chips och skriver in oss i en vänbok, haha. "Mitä sinä pelkäät: monstereita". Timos val att i framtiden då/om han gifter sig skall bjuda José Mourinho till sitt bröllop är ganska sjukt. Men godis för ögat finns där troligen också då han bjudit Elisha Cuthbert och Jessica Alba. Heh.


Matchen börjar. Spurs-United. Otroligt nervös. Det värsta tänkbara som kan hända, HÄNDER! Berba trycker in returen av Van Der Sar och Spurs leder, välförtjänt. United får inte spelet att stämma. Scholes är dålig och Tottenham spelar mycket bra defensivt. Undrar dock varför brasse-löftet Anderson inte är i öppningen. Han är så grymt bra att han måste ju få spela. Anderson-Hargreaves. Det låter bra. Matchen rullar på. United tar 7(!) gula kort. Domare Clattenburg är ett skämt. Anderson kommer äntligen in på planen. Nästan direkt vänder han bort sin kille och drar på en vänsterkanon från si så dä 25 meter. Skottet går mot bortre hörnet men Radek Cerny i Spurs målet lyckas rädda. När sedan Rooney får gult kort för filmning(!) visar det spelarnas och lagets frustration, i max. Matchtiden tickar på 93 minuter, gör mig klar för avfärd och säger till Timo att vi åker sen direkt matchen är slut. Sätter på mig rocken. Står vid dörröppningen. 30 sekunder kvar. Sista Hörnan. Giggs stegar fram, som alltid. Bollen skruvar sig in i mitten, i en låg både. Tänker för mig själv, äh inte en chans. Men då, då stegar han fram, underbarnet från Argentina. CARLOS TEVEZ. På volley trycker han in kvitteringen och veckoslutet är räddat. Tack. Nu är det dock 2 poäng upp till ligaledning men en förlust skulle varit onödig.


Kör sedan Timo in till stan när han ska hämta bilen. Hemma igen. Tar en dusch och byter kläder. Sedan kör jag efter födelsedagsbarnet Dankka, El Chief, Hönö och Sandra. Karis är målet. Anländer till Alexandras kvart i 8. Vi dricker lite bål och snackar lite allt möjligt. Synd att Bk vann, annars skulle de fått höra:) "Meiningin" var helt bra men den försämrades då man typ måsta vara helt utan alkohol då man var kusk. Men det var mitt eget val så. Skall inte börja gnälla:) Jenny och girlsen behöv skjuts så jag åker bäck till Ekenäs för att hämta dem. Sedan till Affés. Bestämmer mig för att inte gå in. Hade tänkt mig att dansa loss några timmar men när kön är ovanligt lång. När dessutom saknaden av en viss tjej är också helt oumbärlig hittar jag mig snabbt på väg till Ekenäs. Kommer inte precis ihåg vägen då man kommer från Karis så jag viker in helt fel vid Snappertuna. Nu är jag helt totalt borttappad. En massa skog, snöstorm och inga vägljus. Kör säkert en halv timme i Snappertuna skogarna och kör förbi någon jävla kyrka också för den delen. Till slut hittar jag tillbaka till storvägen och kör in den här gången via gamla Joc's som alltid. Anländer till Festen/Maskeraden typ 00.00. Grymt skönt att äntligen vara här. Time pass by. Det dansas och minglas. Anssi och co kommer också en sväng. När klockan passerar 4 börjar det så småningom vara slut på festen. "alustava-städningen" är klar. Går och lägger oss typ halv fem-fem tiden. Vaknar 8 tror jag. Sover en stund till. Nio tiden åker jag hem. Äter otroligt goda fisk & broiler tortillas, nam! Sedan lite surfas på nätet. Går och sova ungefär 11. Vaknar 13. Dricker ett glas mjölk. Tillbaka och sova. Vaknar typ halv 5 när Johan ringer. Bra så att man inte sover precis hela dagen. Även om jag ska kolla på årliga Superbowl inatt. Go Patriots! När jag stigit upp fixar jag mig grädd/ost-pasta. Helt sjukt gott. Efter det kollar jag en stund på Fulham-Aston Villa. Tillbaka till datorn. För att skriva blogg-inlägg. Så nu sitter man här och skriver, lyssnar på musik och chillar.


Veckoslutet i det hela, ursäkta flickor, var nästan förstört p.g.a United matchen men som tur var räddade våran Carlitos oss. Annars var det helt toppen och jag hade en massa kul:)


Veckans Top #5


  1. Carlos Tévez
  2. Shayne Ward - Melt The Snow
  3. Duane - I Know
  4. Almeria
  5. Rasmus Lindgren

Veckans skämt #1


Okänd: vet du vem Liverpool är efter? Timo: nä? Okänd: ManU, Arsenal, Chelsea osv, haha!


Veckans Match #1


Super Bowl XLII:  New England Patriots - New York Giants



Uppdatering gällande "hur många mål gör Ronaldo?" contest.


Timo 41

Nico 41

Tobias 38

Spååne 34

Danne 31


Nu skall jag gå och spela lite Master League i Pro Evolution Soccer 2008 med Juventus. Ciao Bella.

<3


WHOS THAT MAN FROM ARGENTINA,
 WHOS THAT MAN THEY ALL ADORE, 
PLAYS WITH ROONEY, PLAYS WITH WES,
HES OUR SUPERSTAR TEVEZ.

Kommentarer
Postat av: Mii

vitsi vad jag gillar den där "melt the snow"-sången. så tack för tipset! :)

2008-02-04 @ 22:46:29
Postat av: johan

ronaldo gör 22:D

2008-02-06 @ 16:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0