FUCK YOU, MALIN WOLLIN!

Den här artikeln är tillängnad Manchester Uniteds unga fotbollstalang Jonny Evans som blivit anklagad och hängd av diverse medier för att ha våldtagit en tjej, dock saknas bevisen, som alltid. Hoppas ni verkligen har tid att läsa igenom allting.


Jag är nämligen säker på vad som hände på United's julfest:
* fest och bra stämning
* folk blev fulla
* den 26-åriga tjejen blev full och började ragga på Johnny Evans, TROTS att hennes pojkvän var med på festen,
* Johnny Evans hade troligtvis inte en aning om att tjejen har pojkvän och gick med på att ha en het "stund"
* tjejen får sitt "kap" för att hon sedan ska kunna skryta inför sina vänner att hon "knullat" med en spelare i Manchester United
* väl tillbaka i festlokalen är naturligtvis pojkvännen rasande och undrar var hon varit
*skamsen? pga sin otrohet säger hon till pojkvännen att hon blivit våldtagen och anmäler Johnny Evans för våldtäkt.


Sjukt va? Som Malin Wollin skrev skulle troligen Jonny Evans få hur mycket ligg som helst. Varför skulle han då riskera fängelse och sin karriär för att sätta på en 26-årig brud han knappt känner? Det finns nog ingen logi i det "fotbollsfrun" skriver om, vilket idiotisk kvinna. Om man kan kalla hon det.


Dessutom har en intressant krönikör skrivit sina åsikter om just denna Malin Wollin som kallar sig "fotbollsfrun" och som hängt Jonny Evans som våldtäktsman och dömde själva klubben också i det hela. Följande har han skrivit;


"Problemet är bara att en förvirrad - och troligtvis helt intelligensbefriad - kvinna anmält honom för våldtäkt... efter att kvinnans pojkvän avslöjat hennes otrohet.
Det är nämligen det som är problemet.
Det var kvinnan som var otrogen på julfesten i Manchester, men det verkar inte människor förstå."


"En vän mailade en länk till en krönika skriven av någon som kallar sig "Fotbollsfrun".
Vet inte vem det är, men jag tycker lite synd om den där fotbollsspelaren eftersom "Fotbollsfrun" skryter om att hon bär mormorstrosor och hatar stringtrosor.
Vi säger så här... jag tror inte att hennes fotbollsspelande pojkvän direkt blundar när han ser kvinnor när han är ute med grabbarna eller på resa utan flickvännen, om ni förstår vad jag menar."

"Den där Malin Wollin skulle dessutom inte klara sig två dagar i Ryssland, eftersom tjejer och kvinnor här är stolta för att de är kvinnor, de klär sig och agerar som kvinnor och de har skinn på näsan. Det du "Fotbollsfrun"... där har du något att lära. Att vara kvinna och kvinnlig och samtidigt ha pondus och råg i ryggen."


Jag understöder absolut skribentens tankar och åsikter om denna intelligensbefriade Malin Wollin som verkar ta sin fakta ur tidningar som "The Sun" och "News of the World", löjligt. Dessutom verkade det som om hon hade haft tillgång till polismaterial, vittnesuttalanden och annan privat information och händelsen. Vilket är teoretiskt sett omöjligt på alla sätt och vis.


När sedan människor och speciellt vi United fans reagerat starkt mot detta uttalande av henne så bestämde en av Manchester United's redaktörer på Svenskafans.com att mejla denna Malin Wollin för att ställa några enkla frågor om det hon skrivit om. Så skrev redaktören Magnus Nyström till henne:


"Hej Malin.

Har du någon ytterligare kommentar om din artikel gällande Jonny Evans i Manchester United? Jag håller själv på och skriver en artikel där bl.a. detta ämne kommer att tas upp och många supportrar på Svenska Fans skulle väldigt gärna vilja ha svar från dig hur du kan ha så mycket fakta och fördomar om samtliga inblandade. Eftersom det du skrev var så starkt och dömande vore det bra om du kunde utveckla ditt resonemang ytterligare, har du inte mer att säga utan tycker det är OK att hänga ut människor officiellt med falska anklagelser eller utan belägg så får det stå för dig och då skriver jag också så och hänvisar att Malin Wollin inte vill säga nåt mer."


-


"Magnus,
Jag visste inte att jag har blivit intervjuad i frågan, så hur kan du säga att jag inte "vill säga något mer"? Jag tycker det låter som ett illa dolt hot. Jag skrev en krönika där jag gick på tjejens linje men där jag misslyckades med att få fram vad jag ville ha sagt, nämligen att det är en rutten kultur och en märklig kvinnosyn där man förbjuder fruar och flickvänner att vara med på en julfest för att sedan bjuda in tjejer som inget hellre vill än att vara med berömda killar. Dagen efter är de inte vatten värda. Jag skrev ett blogginlägg där jag medgav att krönikan inte såg ut som det var tänkt. För mig räcker det."



I artikeln fortsätter Magnus Nyström;


"Hon förstår inte varför folk reagerar när hon dömer en 19-åring att vara en våldtäktsman utan bevis. Hon förstår inte varför folk vill veta varför alla 19-åriga fotbollsspelare enligt henne är bortskämda snorvalpar. Hon förstår inte varför folk vill veta hur hon vet att Jonny Evans tvingade till sig sex trots att han tydligen också enligt henne kan få hur mycket sex som helst. Hon förstår inte varför folk vill veta vad hon menar med att ett framgångsrikt lag har en viss kultur. Hon förstår inte varför folk vill veta att tydligen hela laget med sina pengar, makt och status kommer att ställa sig bakom den anklagade spelaren. Hon förstår inte varför folk vill veta hur hon vet att Manchester United anordnar julfester enbart för att plocka desperata tjejer. Hon förstår inte varför folk vill veta hur hon vet att alla tjejer behandlas illa. Vad hon förstår är tyvärr just sin egen teori." 



Hoppas människor förstår i fortsättningen att inte ett dugg lita på vad dylika skribenter & krönikörer skriver om. Bl.a. Zlatan svarade också i en intervju eller mer och mindre uppgörelse mellan Aftonbladet och honom då just Aftonbladets Håkan Andreasson sade:

" - Zlatan, vi har skrivit 10 000 artiklar om dig. 9 990 har varit positiva, några har varit tveksamma."

Zlatan svarade:

" - Intresserar mig inte, intresserar mig inte. Jag säger inte att det bara är er det är fel på, ni är likadana allihopa. Simon Bank, och hon Jennifer (Wegerup), som kommer ner till Italien, hon tror hon är cool, tror hon kan italienska, allihop är ni likadana.


Detta är ingen anklagelse mot feminister eller liknande, bara en åsikt om att inte döma en individ i förhand utan några jävla bevis överhuvudtaget. Dessutom skall vi komma ihåg såklart att ingen är skyldig förrän bevis är framförda. Med det tackar jag och hoppas att denna jävla kvinna slutar anklaga oskyldiga människor och på ett bättre sätt framför fakta om eventuella anklagelser hon skriver om.



United we stand.



image36

Kommentarer
Postat av: Anonym

""Det var kvinnan som var otrogen på julfesten i Manchester, men det verkar inte människor förstå.""

vilken krönikör har skrivit detta nico? För utan att ta ställning varken för eller emot så var nog också han OTROGEN isf. Däremot har jag svårt att tro att han våldtagit någon.

2008-01-09 @ 11:18:21
Postat av: Nico

han skriver i en blogg som heter något six pints of beer eller liknande, hemma från sverige men tydligen bosatt i ryssland för tillfället, hurså? och vem är du? och mot vem var han då otrogen?

2008-01-09 @ 12:40:21
Postat av: Torres

Sori Nico, glömde namne igen:(
Han var självklart otrogen mot sin flickvän!

2008-01-10 @ 10:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0