Everything as it happens



Sommarlovet är så småningom slut, människor njuter av sina sista semesterdagar medan andra redan väntar på att skolan skall börja. Tyvärr tillhör jag dem som väntar på att skolan skall börja, men som tur är, är det ännu ungefär två veckor tills man skall börja läsa igen. Suck.

Veckoslutet var lyckat. På fredagen var jag, Timo och Matte påväg till La Vida och äta kvällsmat, men tyvärr måste vi vänta ca. 45 minuter så vi bestämde oss att gå till Ettan. Där blev det baconlindade broilerbröst med gräddig pasta. Det var mycket gott. När solen så när lagt sig tog vi oss till Alban. Där fann vi Mange, Petsku, Jens och Tony. Det blev en mycket lyckad fredagskväll och man avnjöt många drinkar samt Lonkero och sedan avslutade man kvällen med världens officiellt godaste öl, Carlsberg! (tyvärr är det sponsor till världens sämsta fotbollslag). Som synd var skulle jag på jobb till kl. 09.00 på lördagen så hamnade lämna allt det roliga halv två tiden about. Hemfärden gick långsamt men slutligen var jag hemma. Det enda jag tänkte på var att hoppa i sängen. Zzz...

På lördagen vaknade jag yrvaken kl. 09.04. Shit. Jag skulle ju på jobb. Ett sms till Thomas och en snabb dusch för att sedan panikartat cykla iväg till jobbet. kl. 09.22 var jag på plats. Tror jag. Hur som helst mådde jag extremt dåligt och solen min bästa vän hjälpte inte precis saken. Under dagen planerade vi med Thomas att köra ner till Hangö för att kolla på lite lyxiga båtar. Poker Run hette tävlingen där alla finlands största och bästa motor/fritidsbåtar samlades. På plats i Hangö var vi lite efter fyra. Måste medge att båtarna vi såg var absolut grymma. Vissa var näst intill yachter med lite photoshoots på däcket med en bikinitjej poserandes, snacka om glamour. Andra var muskelbåtar med hästkrafter som många endast kan drömma om. Men det var kul att gå där och observera. Några av båtarna var t.o.m till försäljning. En jag verkligen funderat på var en Fountain 47 Lightning med dubbla 700 hästkrafters motorer. Den var på tarjous, endast 449 000 €. Billigt & Bra. Efter att vi hade kollat in alla de finaste båtarna och suttit i de häftigaste Audi bilarna var det dags att sitta sig ner i bilen och köra hem. Men en rolit visit i vad tidningarna kallade "Finlands Miami" var ett faktum.
     På kvällen var jag otroligt trött så jag bestämde för att bli hemma för att kolla på film. Även om det lockat att fara till Ettan eller Fé. Cleaner blev filmen jag valde att se. En intressant film som dock var aningen komplicerad. Dock med bra skådespelare.

Monday. Upp till jobbet kl. 07.00. Jag var förstörd. Abso-fucking-lutely. Emellanåt känns det tungt. Under dagen bestämde vi med Simon att kolla på filmen Never Back Down. En film som handlar om en våldsam men innerst inne snäll kille som måste byta skola pga. av att han slåss på fotbollsplanen. I den nya skolan får han se en ny syn på ordet slåss. Där handlar det om Ultimate Fighting. Mer tror jag inte att jag berättar men den är absolut värd att se. Den är nog mycket våldsam men samtidigt också romantisk och rolig. Kommer klart in i min Top 10. Efter filmen badade vi lite bastu och jag drack några iskalla Kultalonkkun. Mina nya favoritdricka. Sen var det dags att söka sig hem och sova.

Tisdagen blev lugn och slö. Inget speciellt egentligen. Igår var jag och tränade i fint sommarväder och idag lär jag gå i säng relativt tidigt. Kanske blir det en länk och lite muskelträning innan det.

Idag blev det också klart att jag och Christina skall åka till Sharm El Sheikh i Egypten i December. Förhoppningvis för att fira vår ett-års dag. Samtidigt fick jag veta att familjen också kommer med så vi åker med dem. Skall bli mycket roligt. Pappa fyller 50 då. Det skall firas.

Skall sluta med att avslöja er min nya favoritlåt som helt enkelt är så grymt bra. Jason Mraz - I'm Yours. Ladda ner.      

Ciao.

    

Poker Run, Hangö.

   

Sharm El Sheikh, Egypten.


Kommentarer
Postat av: kristel

Oh va herligt:).Oj borjar skolan redan? jag har ennu 3 veckor ledigt;)

2008-08-08 @ 08:02:40
Postat av: ibrahimovic <3

skola.. va e de?

nog kommer du väl ut idag?? e mycke människor påväg! ibra is back! bättre än någonsin, jaaah!

2008-08-09 @ 14:18:33
Postat av: miio

hey you! hur har du det dàr hemma, allt vàl?

miss you dude! take care :]

2008-08-15 @ 11:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0