Javisst, en mängd ryssar jublar medan de andra gråter...

Andrei Arshavin, eller vad han än heter spelade enligt mina källor ut Holland på egen hand under lördagskvällen. Jag kollade in honom då han sprang som en raket och skapade ytor och lägen för sitt kära Ryssland mot Sverige i gruppspelets sista match. Javisst var han grymt bra, men hur länge räcker det. Ja, kanske han är en annorlunda spelare än Dellas, Zagorakis och Charisteas samt att han innehar en massa mer förutsättningar än dessa "stjärnor" under EM 2004 i Portugal, men vad talar egentligen för att han skall lyckas break-out på allvar efter EM.


Han vill spela i Primera Division i höst. Han vill charma alla snygga chicas under spaniens varma sol. Han vill verkligen lyckas på klubbnivå. Kanske i Real Madrid, eller Barcelona... i kamp med stjärnor som Sneijder, Robinho, Messi, Iniesta osv... Men om han lyckas återstår att se. Mitt tips går att han lyckas max under en säsong någonstans sådär någotlunda för att sedan återvända till sitt kära Ryssland igen. Vart försvann den ovannämnda trion från Grekland... Udinese, Tyska ligan och öhm, Bulgarien kanske?




En midsommar med regn, det gillar nog ingen. Men tyvärr måste vi klara oss hur än vädret är. I år firades midsommaren hos Christinas lande i Pellinge, Borgå. En helt okej midsommar som dock plågades av det som sagt horribla vädret samt att vattnet var sånär iskallt och dessutom fick vi ingen gädda på spö. Annars badade vi mycket bastu, spelade pingis, avnjöt Lonkeron, grillade grymt goda biffar, åkte uppblåsbar-donits efter båt (mycket roligt), träffade människor från Lovisa, skrattade sådär allmänt ofta, frös under natten även om man hade 5 täcken och en filt, spelade monopol och förlorade(!), fick inte tv:n och fungera och sådant...


Att åka runt. Finland. Skandinavien. Europa. Asien. Afrika. Amerika. Världen. Jag har alltid drömt om att uppleva nya saker, exotiska länder, att dyka i korallrev, hoppa bunjy-jump (vet någon hur den officiella stavningen lyder så var snälla säg till), träffa på hajar i öppet hav, besöka Steve Irwin's Zoo i Australien samt träffa på krokodiler, åka till Manchester och se mitt älskade United spela inför 76,000 supportrar, att åka till Kalifornien och liknande saker.. låter möjligtvis lite häftigt men vad är livet för om inte att upptäcka, uppleva och njuta?


Det är skönt med sommarlov tills skolan börjar, i höst skall jag rejält skärpa mig då jag måste skrapa ihop ca. 28 kurser på ett läsår. Blir nog tufft. Men jag skall visa dem som inte tror på mig hur fel de kommer att ha, och jag kommer dessutom att fixa mig ett bra studentbetyg eller vad det än heter...


Manchester United, världens bästa fotbollslag, startar småningom sin turné i Asien/Afrika och Nigerien. En massa träningsmatcher kommer att spelas och förhoppningsvis kommer stjärnorna att vara redo då säsongen sparkas igång på allvar i höst. Till dess får vi vänta, vänta och vänta. Återstår också att se hur det blir med Cristiano Ronaldo. Men en sak är säker, han kommer aldrig att bli en riktig legend i Manchester United.


Det var väl all för den här gången, jag återkommer igen i Augusti... skämt o sido, senaste på onsdag uppdaterar jag bloggen, this i promise... under tiden kan ni njuta av den urläckra solen, en underhållande film eller som jag, spendera tid framför Aurinkomatkat hösten/våren 2009 katalogen och planera en resa till varmare breddgrader i vinter, Arrivederci!


Snart är det dags för Beachfotboll!

As the Reds goes marching on...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0