Passion makes the world go round

image90


"You see things; and you say, 'Why?' But I dream things that never were; and I say, "Why not?"


Dagar fyllda med roliga händelser, förhoppningsvis, fotboll & träningar såklart, kaffé & biljard, nattliv och så kryddad med min nya idol, Doctor House, så ser veckan ut för min del.


Måndagen var en urtråkig dag. Endast lektioner i Historia & Religion, fastän ämnen i sig är helt intressanta så var dagens utbud mycket dåligt och ointressant. Åkte iväg på kvällen för att träna i snöstorm/regn och så att tårna frös. Men bra gick det och vi vann spelsessionen med typ +20 mål. Skillnaden på oss två målvakter var troligen inte så stor, det var mer att vårt lag hade två ytterst bra och tekniska spelare vid namn Tsibe & JW, som gjorde i princip mål på varje läge de fick. Det där med vad spelarna egentligen heter får ni själv komma på:). Det gäller att se upp EIF, den 8:e Mars:)

Idag, Tisdag, så har jag endast tänkt på en sak under hela dagen, gissa vad. Jo, matchen mellan mitt favoritlag Manchester United och Franska mästarna Lyon. Den sparkas igång 21.45 finsk tid och tro mig, vart än jag måste ta mig för att se matchen så gör jag det. Det går helt enkelt inte att missa en match som avgör vem som går till kvartsfinal. En match som det ena laget heter Manchester United. En match som spelas på Old Trafford. En match som betyder allt just nu. Det går ej helt enkelt, det är ett måste. För mig i alla fall.

Resten av veckan kommer att bli otroligt rolig beroende på vad matchen idag slutar. Men ja, oavsett matchresultat skulle jag tro att ÅBO-visiten blir helt lyckad. Sitz & Åbo Diskotek. Vad kan egentligen gå fel?. Imorgon åker man med skolan till Helsingfors för 2435:e gången för att besöka ett museet med temat "Pompey". Hoppas verkligen att namnet inte är på något sätt sammankopplat med Portsmouth. Jo nej så är knappast fallet. På kvällen så är det fotboll åter igen. Torsdag blir kanske en jobbdag, får se lite. Men på kvällen åker jag till Åbo:) Sits som sagt på programmet och när man vaknar upp på fredag morgon för att ta sig till Kåren för "studie-besök" så mår knappast något vidare:( Men man måst försöka hålla sig vaken...

Fredag säkert på träning och på lördagen har vi match mot Allianssi. Missar(!!) Uniteds match mot Portsmouth i FA-cupen men tror United tar en relativt lätt seger och går vidare. Sedan kanske det blir krogbesök, har inte bestämt mig ennu riktigt. Söndagen är väl packad med Doctor House och krabbismat, kanske även fotboll om sånt visas på tv..


Låt oss nu hoppas att United tar en vinst ikväll och skickar Lyon "laulukuoroon". 3-0 vore passande och som jag förut sade, en stekhet Rooney och en spelsugen Roonaldo, hur mycket bättre kan det bli?


image92

"It's called the Theatre of Dreams - but that's only for United, not for any other team"





They always say time changes things, but you actually have to change them yourself.


UNITED WE STAND


<3

Kommentarer
Postat av: tobbe

tyvärr nico! de blir en förlust för ManU ida!.. 1-2 däng! Lyon vidare dvs! ;)

2008-03-04 @ 13:45:01
URL: http://tobiasbjo.blogg.se
Postat av: BENZEMA

JOU JA PLITZAR DIT 2 STRUTAR ÅTMINSTONE!!! TYVÄRR GLORY GLORY

2008-03-04 @ 14:45:24
Postat av: sponkkin

0-1 källström me sin vänster slägga;) JAAH

2008-03-04 @ 17:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0