here we go again...


Premier League Champions 2007/08


Nu är pausen slut då. Har tagit en break från bloggskrivandet, mycket pga när mitt älskade Manchester United kunde förnya ligaguldet i år. En fantastiskt skön känsla på alla sätt och vis. Sen har jag också besökt Jyväskylä, men fråga inte varför, ni vill inte veta.. heh. Träningarna har också rullat på som vanligt, likaså skolan, ett litet suck med det dock. Måste definitivt rycka upp mig till hösten. Ja, jag lovar att göra det. Sen är det ju en viss Champions League final imorgon också. Den kan man ju inte helt enkelt missa. Man Utd-Chelsea kl. 21.45 på Luhzniki Stadium. Kommer att bli en underbar match(förhoppningsvis).

Idag har man sovit ut ordentligt. Vaknade kl. 11.42. Men istället var man mycket pigg. Spelade lite Pro Evolution Soccer med Juventus och åt god mat, kyckling och ris med currysås. Sen var det dags för träning på bollis i töölö. Mycket bra gräsplan och ett soligt väder gjorde att träningen var utmärkt. Skönt att spela på gräs för omväxlings skull. Sen körde jag hem, och planerade att läsa till morgondagens historiaprov, istället sitter jag här fastklistrad vid datorn och uppdaterar min blogg samt förbereder min krönika om fotbollsfenomenet Cristiano Ronaldo på Svenskfans.com.

Imorgon är det alltså Champions League final. Manchester United vs Chelsea i Moskva. Svårt att skriva något inför matchen. Det kommer hur som helst att bli en stenhård kamp. Chelsea har aldrig vunnit CL, så gissa om man vill göra det i år. United har däremot endast en titel under Sir Alex tid i klubben. Och om man ser på meriterna och vad allt han har vunnit är det nästan synd om honom. Visst förtjänar han mer en endast en Champions League titel förrän han lägger av. En stor orsak är säkerligen sätter United har spelat på, offensivt. Under senare år har man märkt att lag som spelar endast sitt eget spel, liksom United, offensivt och liten tyngd på defensiven inte klarar sig i Champions League. Undantaget är ju Barcelona som med bl.a. en otrolig Ronaldinho vann år 2006. Under pågående CL säsong har nu Sir Alex äntligen lärt sig(?) att man måste spela taktiskt och defensivt, blandat med en ypperlig offensiv för att ha en chans att vinna turneringen. Och att det nödvändigtvis inte är de två bästa lagen i finalen. Lag som placerar sig 3-4 i sin egen liga kan helt bra spela en Champions League final i maj, låter aningen dumt eller? Men som sagt imorgon gäller det. Vinst och dubbeln är vår. Vore mycket skönt.

Men nu och läsa på lite historia och chilla framför teven.
Hoppas också på att det blir supé i helgen...





Let's make those Blue Bastards look like idiots once more...


Kommentarer
Postat av: Karring

UPPDATERA BLOGGEN! :P

2008-06-10 @ 00:14:04
Postat av: tobbe

jouu, håller me karring!

2008-06-19 @ 15:31:14
URL: http://tobias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0