Soccer & Hockey

image163

DERBY IKVÄLL!



Skall börja med ett videoklipp som troligen får er och skratta. Kolla här.

Kollade igår på C.S.I Miami, en mycket bra kriminalserie på Mtv3. Varför jag tar upp detta program är för att det fick mig påmind över att jag verkligen hatar försvarsadvokater. Hoppas ingen vän eller bekant som läser detta känner någon som är försvarsadvokat, inget illa dock menat mot dem. Det jag förundrar mig över är hur dessa advokater kan försvara skyldiga människor. Människor som har begått fruktansvärda brott mot mänskligheten. Såklart är ju inte alla människor som står åklagade för ett brott, skyldiga, men när advokaten i fråga oftast vet om sin klient är eller inte är skyldig till brottet och ända bestämmer sig för att ställa upp, så får det mig att tänka om advokaten verkligen har någon moral. Att försvara människor som har mördat en annan människa, en människa som har våldtagit någon, det är ju helt enkelt fel. Advokater i sig har jag inget emot, men som sagt försvarsadvokater avskyr jag.


Ikväll är det Finlands första riktiga test, mot Slovakien. Slovakerna saknar många av sina storstjärnor som tackat nej pga. skador eller dylikt. Som vi alla vet får "Leijonat" en viktig förstärkning i Saku Koivu som dock inte medverkar ikväll. Det ser ljust ut för finländarna även om man hade stora problem med Norge. Anfallet ser starkt ut så enda frågan då också Bäckström enligt mig är en pålitlig målvakt, håller försvaret? Det återstår att se.

     Igår spelades också en mycket underhållande match mellan två storfavoriter. Kanada och USA. Team USA var mycket bättre om man ser överlag på matchen men Canada tog nog sina chanser i vara och gjorde mål på nästan varje chans de fick. Matchen slutade till slut med siffrorna 5-4. Vinnare: Canada. Det var länge sen sist man såg en lika bra hockeymatch.


Ikväll är det också två mycket väntade fotbollsmatcher som skall spelas. Kl. 21.00 sparkas derbyt mellan Djurgårdens IF och Bajen igång. Två timmar senare är det dags för årets andra och där med sista "El Clasico" mellan Real Madrid och Barcelona på Santiago Bernabeu. Marängerna har ju som alla vet redan säkrat ligaguldet och kan därför spela relativt avslappnat ikväll. Även om man vill fira ligaguldet med en seger över de värsta rivalerna. Barcá vill igen visa varför de är ett bättre lag, och fast man ännu kämpar om 3:e platsen och en direkt plats till CL nästa år, så tror jag nog inte man backar hem. Man vann ju mot Valencia senast hemma med 6-0, och så har man ju en viss Lionel Messi på högerkanten. Det kan mycket bli en av säsongens mest underhållande matcher och samtidigt också bästa. Så alla fotbollstokiga människor, män som kvinnor, take a seat tonight, och njut av showen.


Inte var det väl så mycket annat, eller jo, gå in på svenskafans.com och läs krönikan vid namn "du borde veta bättre, Jennifer Wegerup", skriven av Simon Berglind. Du fick dig en rejäl knock på näsan där Jennifer.



UNITED WE STAND


Kommentarer
Postat av: Anonym

BAJEN BAJEN BAJEN... Djurgården fansen fick nog en knock på näsan igår! Forza de grönvita, bästa stockholmslaget för tillfället!

2008-05-08 @ 16:14:46
Postat av: Nico

David? :)

2008-05-08 @ 19:08:46
Postat av: ansåfii

tack :)

2008-05-08 @ 22:11:02
URL: http://ansos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0